Aktualności
Umowa na przebudowę DK44 w Tychach podpisana
2017-10-02
Eurovia Polska S.A. przebuduje ponad 2,5-kilometrowy odcinek DK-44 w Tychach na fragmencie od węzła Wartogłowiec do ulicy Turyńskiej.
Dziś, 2 października, w Miejskim Zarządzie Ulic i Mostów w Tychach podpisano umowę z generalnym wykonawcą jednej z największych drogowych inwestycji w mieście w ciągu ostatnich lat.
Umowę ze strony miasta podpisał Wojciech Łyko - Dyrektor MZUiM w Tychach, a ze strony generalnego wykonawcy Arkadiusz Kierkowicz Wiceprezes Zarządu Eurovia Polska SA Dyrektor Regionu Południe oraz Grzegorz Bukowski Dyrektor oddziału Mysłowice. Wartość kontraktu to 90 mln. zł.
Eurovia ma teraz miesiąc na przygotowanie szczegółowego harmonogramu prac, jednak wiadomo już, że jeszcze w październiku rozpocznie się szczegółowa inwentaryzacja terenu budowy. Kolejny etap, to prace przygotowawcze takie jak wytyczenie trasy, wyburzanie budynków czy karczowanie. Roboty te nie będą powodowały poważniejszych utrudnień w ruchu.
- Mówimy raczej o chwilowych i miejscowych zawężeniach jezdni - tłumaczy Arkadiusz Bąk, zastępca dyrektora Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów w Tychach. - Pierwszych poważniejszych utrudnień związanych z inwestycją można spodziewać się w drugiej połowie listopada. Wówczas ruszy przebudowa kolidujących z projektem sieci.
Szczegóły będą znane jednak dopiero z chwilą, gdy opracowany przez Wykonawcę projekt tymczasowej organizacji ruch, zostanie zatwierdzony przez Wydział Komunikacji Urzędu Miasta Tychy, Policję oraz MZUiM.
Całość prac obejmuje łącznie 2,5 km drogi na fragmencie od węzła Wartogłowiec do ulicy Turyńskiej (w rejonie fabryki FCA). Oprócz wymiany nawierzchni po obu stronach drogi powstanie chodnik wraz ze ścieżką rowerową od strony południowej. Zaprojektowano także dwa przejścia podziemne: jedno w rejonie ul. Kościelnej, drugie przy ulicy Długiej.
- Ta inwestycja ma dla nas olbrzymie znaczenie. Ta droga jest jedną z najbardziej obciążonych dróg w regionie i od dawna wymagała generalnego remontu. Zrobimy wszystko, by ułatwić mieszkańcom przejazd przez miasto. DK44 nie zostanie zamknięta, a w czasie przebudowy ruch na modernizowanym odcinku zostanie utrzymany w obu kierunkach - mówi Andrzej Dziuba, prezydent Tychów.
Najistotniejszym punktem przebudowy będzie nowy, bezkolizyjny węzeł łączący DK44 z ulicami Mysłowicką, Kościelną i Główną. Zapewni on sprawne połączenie z przedsiębiorstwami zlokalizowanymi w podstrefie tyskiej KSSE oraz dzielnicami: Urbanowice, Jaroszowice i Wygorzele a także Gminą Bieruń, oddzielając ruch tranzytowy (który zostanie poprowadzony górą obiektu), od ruchu lokalnego. Ten odbywać się będzie dołem, po dwóch dużych rondach.
Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wartość całej inwestycji po rozstrzygnięciach przetargowych wynosi ok. 132 mln zł, z czego aż 85 proc. wydatków kwalifikowanych stanowi dofinansowanie z UE.